Aquesta obra s’afegeix al conjunt d’actuacions, amb una inversió de més de 45 milions, per a millorar la capacitat, la funcionalitat i l’accessibilitat de la C-17 que té en marxa la Generalitat, entre les quals hi ha la formació del tercer carril en sentit nord, en execució.
És una obra que permetrà “millorar la mobilitat d’una carretera que té uns índexs altíssims de trànsit i que necessitava aquesta actuació amb visió global que hem anat executant per fases”, ha remarcat el conseller. Aquesta actuació “acabarà de configurar una C-17 més robusta, en benefici de la ciutadania i de l’activitat econòmica del Vallès Oriental”, atès que “les infraestructures formen part d’aquesta reactivació econòmica”, ha posat de relleu Calvet. Abans de l’inici dels treballs, es formalitzarà l’adjudicació i la contractació de l’obra.
Nou carril i reordenació d’accessos
Actualment, existeix un tercer carril a la carretera C-17 des de l’enllaç amb la C-33 fins a l’enllaç amb la C-35. L’obra que ara s’adjudica consisteix en el perllongament d’aquest carril i la reordenació d’accessos des de l’enllaç de la C-35 fins a l’enllaç amb la C-155. El projecte abasta una longitud de prop de 4 quilòmetres i comprèn els municipis de Parets del Vallès, Lliçà de Vall i Granollers.
Per a limitar els accessos directes i així millorar la seguretat i la canalització del trànsit, es projecta la remodelació dels dos enllaços existents de la C-155 (de Sabadell a Lliçà de Vall) i de la C-35 i la formació d’una sortida directa des del tronc. Es reorganitzen els accessos al polígon industrial Can Volart i al Circuit de Montmeló mitjançant una nova rotonda a la C-35. Els accessos directes s’anul·laran i es vehicularan a través dels enllaços i de la sortida esmentats.
D’altra banda, per absorbir el trànsit que es generarà en els pròxims anys a les zones industrials de Parets del Vallès, es remodelarà l’actual enllaç entre la C-35 i la C-17 de manera que millori la seva funcionalitat.
*Fons (SomGranollers)