L’Estat licita per 6,9 milions noves instal·lacions ferroviàries a Granollers que permetran el cobriment de l’R2

5.8.2022

Les obres, que inclouen l’enderroc de l’edifici que toca al carrer Esteve Terrades i la retirada de dues vies, duraran vuit mesos

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha iniciat el tràmit administratiu per contractar l’empresa o empreses que faran el trasllat de les instal·lacions ferroviàries situades al costat de l’estació de Granollers-Centre, a tocar del carrer Esteve Terrades, a un nou espai al sud de l’actual terminal de mercaderies.

El projecte té un pressupost de 6,9 milions i un termini d’execució de vuit mesos. És el primer pas per poder iniciar els treballs de cobriment de les vies de la línia de França entre els ponts dels carrers Josep Umbert i Agustí Vinyamata. Aquesta és la segona part del projecte que suma una inversió total superior als 21 milions d’euros.

En concret, els treballs que s’executaran primer inclouen la construcció d’una nova campa lateral al costat de la perllongació del passeig de la Muntanya on es faran nous edificis per als equips de manteniment de les vies, electrificació i instal·lacions de seguretat i comunicacions. En aquesta zona, també es reservarà un nou espai per a l’emmagatzematge de materials i es crearà un aparcament i un pas de sis metres d’amplada destinats als serveis de manteniment.

El projecte preveu l’execució de tres noves vies d’accés a tot aquest entorn de serveis ferroviaris per als trens que fan tasques de manteniment. S’acabaran amb una topera. També es construiran vials d’accés i un pont de servei per travessar cinc vies i que donarà accés a l’andana de la via 3 de l’estació de rodalies. L’ampliació de la platja de vies implicarà l’eixamplament de l’actual pont per damunt de la ronda Sud (C-352).

A la vegada, el projecte preveu l’enderroc de la nau que toca al carrer Esteve Terrades i la retirada de dues vies que actualment es fan servir per a les operacions de manteniment de la infraestructura ferroviària.

Segona fase

La segona part de l’actuació afrontarà el cobriment de les vies en un tram de 356 metres de llarg. Serà amb un fals túnel diàfan i amb capacitat per a quatre vies. La construcció no implicarà la modificació de la rasant de les vies actuals.

La coberta del túnel serà transitable per a persones i vehicles i permetrà transformar aquest espai de la ciutat amb una nova zona urbanitzada. L’acord entre l’Ajuntament i el govern de l’Estat, que es va presentar a l’abril amb un acte amb la ministra Raquel Sánchez, preveu que el consistori es faci càrrec de la urbanització que, entre d’altres, permetrà ampliar el parc Torras Villà fins al passeig de la Muntanya. El cost d’aquest part de l’obra s’estima en uns 2,9 milions.

(Font: el9nou.cat)

Necessiteu joves en pràctiques? Des de l’AEP us ajudem a connectar amb els centres de formació

Necessiteu joves en pràctiques? Des de l’AEP us ajudem a connectar amb els centres de formació

L’AEP Jordi Camp i Congost, com a membre del Consell de la Formació Professional de Granollers, facilita a les empreses dels polígons l’accés a estudiants en pràctiques adaptats al seu sector.

15.9.2025
Adequació del carrer Mataró per a les noves parades de bus de Renfe

Adequació del carrer Mataró per a les noves parades de bus de Renfe

Els treballs al carrer Mataró permetran habilitar parades provisionals de bus de Renfe amb marquesines, guals i repintat de l’asfalt per millorar la mobilitat durant les obres de desdoblament.

8.9.2025
Aprovat el projecte d’urbanització del carrer Sabadell al Polígon Jordi Camp

Aprovat el projecte d’urbanització del carrer Sabadell al Polígon Jordi Camp

La reforma integral inclourà asfaltatge i la instal·lació de xarxa TIC en l’últim tram pendent de rehabilitar

7.8.2025
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i publicitat d'interès. Al continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra Política de galetes