L'Ajuntament estudia fer un carril bici entre la Ronda Sud i Coll de la Manya i Font del Ràdium

17.2.2023

Un estudi de mobilitat als dos polígons defineix propostes com impulsar el vehicle compartit i explorar la viabilitat d'un bus llançadora des de Granollers Centre

La construcció d'un vial segur per a bicicletes i vianants que enllaci la Ronda Sud amb els polígons Coll de la Manya i Font del Ràdium és una de les propostes sorgides d'un estudi de mobilitat que l'Ajuntament de Granollers hi va impulsar durant l'any passat de la mà de les Associacions d'Empresaris i Propietatis dels respectius Polígons.
A través d'aquesta diagnosi s'ha comprovat que un 15% de les persones enquestades estan predisposades a canviar el cotxe o la moto per la bicicleta o el patinet, si es crea aquest carril.

Actualment, al Coll de la Manya i Font del Ràdium hi ha 123 empreses amb més de 3.000 treballadors. L’objectiu de l’estudi ha estat conèixer els patrons de mobilitat al voltant d’aquests dos polígons industrials de la ciutat –els hàbits de mobilitat, temps de desplaçament, orígens, predisposició al canvi, mobilitat in labore, etc.– i també identificar propostes de millora a diferents escales i per part dels diferents agents implicats (persones treballadores, empreses, associacions, administració pública, etc.).

El programa d’actuacions derivades del Pla de Mobilitat Sostenible de Granollers 2018-2024 incorporava la realització d’un estudi específic d’aquests dos polígons industrials, situats a ambdós costats de la C352, entre la C17 i la Ronda Sud i que es troben aïllats respecte a la zona urbanitzada a causa dels desnivells i les infraestructures, amb la finalitat de cercar solucions adaptades als treballadors i empresaris.

Del gruix de propostes que han sorgit de l’estudi, l'Ajuntament també s'ha compromès a explorar la viabilitat i funcionament d’un bus llançadora des de l’estació de Granollers-Centre als dos polígons, amb implicació de tots els agents, així com cercar mecanismes per a l’aprofitament dels busos d’empresa privats que existeixen actualment.

A més, es planteja impulsar el vehicle compartit, ja que el 30% de les persones enquestades usuàries del vehicle privat compartirien cotxe si l'empresa els ajudés a buscar companys/es, i un 13% si disposessin d'aparcament prioritari.
Totes les conclusions es van compartir amb les empreses dels dos polígons el desembre i amb el sector industrial de la ciutat en la Taula d'Associacions de Polígons celebrada a finals de gener.

L’estudi ha comptat amb la implicació de l’Associació d’Empreses del polígon Font del Ràdium i l’Associació d’Empreses del polígon Coll de la Manya, i el suport de la Diputació de Barcelona. Hi han participat les empreses dels dos polígons, amb les quals s’han mantingut entrevistes, i també de les persones que hi treballen, a través d’una enquesta creada per recollir les pràctiques, percepcions i demandes des de la perspectiva dels usuaris directes. Han participat el 26% de les empreses dels polígons que representen el 54% de les persones que hi treballen.

(Font: SomGranollers) 
Sequera - Fase 1

Sequera - Fase 1

Actualitzem informació

6.2.2024
Emergència per Sequera

Emergència per Sequera

Restriccions d'aigua en els usos urbans per a municipis

2.2.2024
Granollers aprova sancions de fins a 3.000 euros pel mal ús de l'aigua

Granollers aprova sancions de fins a 3.000 euros pel mal ús de l'aigua

Entrem en fase d'emergència per la sequera

2.2.2024
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i publicitat d'interès. Al continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra Política de galetes