Referents durant 50 anys en la producció de bioestimulants

14.4.2025

L’empresa, amb una presència important als mercats exteriors, va tancar l’any passat amb una facturació de 9 milions d’euros i vol continuar creixent

L’any 2024 va ser especial per a Proalan, empresa especialitzada en la producció d’hidrolitzats de proteïna perquè va celebrar el 50è aniversari.
Ho va fer amb una trobada lúdica al Circuit de Catalunya, que va reunir la plantilla actual i antics treballadors i treballadores que han ajudat a construir aquests 50 anys de trajectòria de la planta del polígon Congost.

AGRICULTURA I RAMADERIA

El president i conseller delegat, Jesús Adell, explica que l’agricultura i la ramaderia són els dos principals sectors on tenen presència. “Partint de la proteïna de subproductes animals i també, en menor quantitat, de subproductes vegetals, mitjançant processos d’hidròlisi desenvolupats pel nostre departament d’I+D, obtenim productes amb aminoàcids i pèptids de gran valor per a l’agricultura perquè actuen com a bioestimulants i fertilitzants i de gran ajut per a la ramaderia perquè incideixen de forma positiva en la salut i el benestar animal”, detalla Adell. Els productes obtinguts són d’origen natural, respectuosos amb el medi ambient, dintre el model de l’economia circular i, més enllà de millorar-ne la qualitat, també incideixen substantivament en la productivitat agrícola i ramadera. També es disposa de productes amb certificació externa per a agricultura ecològica a nivell nacional i internacional. Proalan té presència en altres sectors com la cosmètica, l’adoberia, l’aqüicultura i els atraients d’insectes.

EMPRESA PIONERA

Proalan és una empresa familiar que, actualment, té membres de la primera i de la segona generació a la seva direcció i de la tercera al total del seu personal, és referent en la producció d’hidrolitzats de proteïna amb aminoàcids i pionera en la seva aplicació en agricultura (fertilitzants foliars i bioestimulants). “Diem amb orgull que vàrem obrir camí a la utilització d’aquests productes a la península perquè, des d’aquí, s’estengués la seva utilització a tot el món”, destaca Jesús Adell. L’empresa ven la seva producció a empreses formuladores i a grans multinacionals que posteriorment envasen amb la seva marca.

L’any passat va facturar 9 milions d’euros i vol continuar creixent. Exporta prop del 75% de la seva producció i té presència a Europa, Àsia, Àfrica, Amèrica i Oceania. Compta amb 40 professionals de diversos perfils com enginyers, químics, economistes, informàtics, tècnics i especialistes que cobreixen totes les àrees de l’empresa: Direcció, Aprovisionaments, Qualitat, Producció, Finances, Comercial, Informàtica, Recerca i Desenvolupament, Assumptes Reguladors, Manteniment i Logística. Miren el futur amb optimisme i amb la confiança de la feina ben feta. Demanen “menys burocràcia i una legislació més raonable per evitar que Europa perdi pistonada davant els mercats emergents”.
Aprovat el projecte d’urbanització del carrer Sabadell al Polígon Jordi Camp

Aprovat el projecte d’urbanització del carrer Sabadell al Polígon Jordi Camp

La reforma integral inclourà asfaltatge i la instal·lació de xarxa TIC en l’últim tram pendent de rehabilitar

7.8.2025
Nous ajuts per a la creació d’empreses a Granollers – Convocatòria 2025

Nous ajuts per a la creació d’empreses a Granollers – Convocatòria 2025

La línia d’ajuts s’adreça a empreses del municipi constituïdes entre el 14 de setembre de 2024 i el 12 de setembre de 2025.

6.8.2025
Nova edició del programa de pràctiques duals amb l'Escola Municipal de Treball

Nova edició del programa de pràctiques duals amb l'Escola Municipal de Treball

Aquest model formatiu, que combina la formació acadèmica amb una estada pràctica a l’empresa, representa una gran oportunitat perquè els estudiants posin en pràctica els coneixements adquirits.

14.7.2025
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació, i oferir continguts i publicitat d'interès. Al continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra Política de galetes